Два скельця три дужки на ніс і за вушка

ГДЗ 2 клас Кравцова, Романова вправа 300 – 338

Півень — кукурікає. Пес — гавкає. Кіт — нявчить. Жаба — квакає.

Дієслова (що робить?): кукурікає, гавкає, нявчить, квакає.

Ці слова означають б) дії предметів (дієслова).

Кінь скаче. Риба плаває. Горобчик літає. Равлик повзає.

Дієслова (що робить?): скаче, плаває, літає, повзає.

Холодом лякає, сніжком посипає. Заморозила річки, всіх вдягнула в кожушки,

в рукавички і вушанки. В сніжки гратись зазиває. Хоч холодна це пора, діткам весело — .

2� Доповнили рядки дієсловами.

Зима (що робить?) лякає, посипає, зазиває.

Зима (що зробила?) заморозила, вдягнула.

Урок розвитку зв’язного мовлення на тему «У гості до казки»

2� Казка про те, б) як домовички допомогли чоботареві стати заможним.

3� Смайлик відображає настрій радісний, задоволений.

Один чоботар жив зубожіло.

Що побачив швець одного разу вранці?

Вранці покроєні чобітки були готові.

Що він зробив з черевиками?

Як виявив швець помічників?

Швець з дружиною уночі не пішли спати і побачили двох голих чоловічків.

Як віддячили швець із дружиною за допомогу?

Швець із дружиною пошили одяг помічникам.

Як поставилися до подарунків домовички?

Чоловічки спочатку здивувалися, а потім зраділи, заспівали, затанцювали і зникли.

Як жив швець без допомоги домовичків?

Без допомоги домовиків йому щастило у роботі надалі.

2� Дієслова дій чоботаря: зубожів, викроїв, встати, здивувався, каже, чекати, одвести, порозкладали, брався, щастило .

Зубожів (що зробив?), викроїв (що зробив?), встати (що зробити?), здивувався (що зробив?), каже (що робить?), чекати (що робити?), одвести (що зробити?), порозкладали (що зробили?), брався (що робив?), щастило (що робило?).

Дієслова дій чоловічків: посідали, заходилися, підбивати, поставили, зістрибнули, з’явилися, побачили, здивувалися, зраділи, одяглися, причепурилися, заходилися, плигати, танцювати, перестрибувати, зникли.

Посідали (що зробили?), заходилися (що робили?), підбивати (що робити?), поставили (що зробили?), зістрибнули (що зробили?), з’явилися (що зробили?), побачили (що зробили?), здивувалися (що зробили?), зраділи (що зробили?), одяглися (що зробили?), причепурилися (що зробили?), плигати (що робити?), танцювати (що робити?), перестрибувати (що робити?), зникли (що зробили?).

Вправа 307 Завдання на вибір.

1) Дієслова, які стосуються слова черевики: оберігають, прикрашають, блищать, гріють, тішать.

Восени черевики гріють і оберігають наші ноги. Нові лаковані черевики блищать на моїх ногах. Незручні черевики не тішать мене. Брудні черевики не прикрашають мій вигляд.

Завдання 308 Ребус

І к=Г РА ФЛЕ ШКА іграшка

Діти складають конструктор.

Соломійка малює рибку.

Кирилко складає літак.

Як гарно гратися разом!

Діти (що роблять?) складають конструктор.

Соломійка (що робить?) малює рибку.

Кирилко (що робить?) складає літак.

Як гарно (що робити? ) гратися разом!

1) Чотири дієслова: беруть, шикуються, стає, котить , підстрибують, торкнувся, торкнеться, вибуває, перемагає, залишиться.

(Що роблять?) беруть, (що роблять?) шикуються, (що робить?) стає, (що робить?) котить, (що роблять?) підстрибують, (що зробив?) торкнувся, (що зробить?) торкнеться, (що робить?) вибуває, (що робить?) перемагає, (що зробить?) залишиться.

2) Діти (що роблять?) бавляться, грають, шикуються, підстрибують, вибувають, перемагають, стають .

об’їхати, бере, укрив, уявили, прикрасити.

Поділили слова на склади: о-б’ї-ха-ти, і-де, бе-ре, у-крив, спить, ліз, у-я-ви-ли, сі-є, при-кра-си-ти, ллє.

Поділили для переносу різними способами: об’-їхати, об’ї-хати, об’їха-ти; іде; бе-ре; ук-рив; спить; ліз;

уя-вили, уяви-ли; сіє; при-красити, прик-расити, прикра-сити, прикраси-ти; ллє.

Потрібно учиться — завжди пригодиться.

Вправа 313 Чотири дієслова, які означають навчальні дії.

Українська мова та читання

Додавати, віднімати, порівняти, виміряти , множити, ділити, розв’язувати

читати, вивчати, переказувати, розповідати, аналізувати, описувати, міркувати, шукати, фантазувати

читати, відповідати, досліджувати, міркувати, описувати, розповідати

Вправа 314 Від іменників утворили дієслова:

Радість — радіти. Сум — сумувати. Тривога — т
ривожитися
.

Співчуття — співчувати. Жаль — жаліти. Обурення — обурюватися.

Гордість — гордитися. Повага — поважати. Заздрість — заздрити.

Вправа 315 Підкреслили дієслова

Не говори , що знаєш , але знай , що говориш .

Сказав , як сокирою одрубав .

Що вимовиш язиком, то не витягнеш і волом.

Дієслова: (що роби?) говори, (що робиш?) знаєш, (що роби?) знай, (що робиш?) говориш, (що зробив?) сказав, (що зробив?) одрубав, (що зробиш?) вимовиш, (що зробиш?) витягнеш.

Ви прийшли до школи вчитись , здобувать знання, трудитись , щоб писати і читати , вміти вправно рахувати . Ще — дружити , розвиватись . Треба що? Не лінуватись .

Тож старайтеся , учіться , — все в житті вам пригодиться .

Дієслова: (що зробили?) прийшли, (що робити?) вчитись, (що робити?) здобувать, (що робити?) трудитись, (що робити?) писати, (що робити?) читати, (що робити?) вміти, (що робити?) рахувати, (що робити?) дружити, (що робити?) розвиватись, (що робити?) лінуватись, (що робіть?) старайтеся, (що робіть?) учіться, (що зробить?) пригодиться.

Вправа 317 Замінили букви на позначення дзвінких приголосних звуків на парні глухі приголосні.

ґасоджґа КАЗОЧКА

Вправа 318 Казка «Котик і Півник»

2� Дієслова: сидить, їсть, прибігає, хапає, біжить, рятувати, забрати .

Сидить (що робить?, дієслово) півник (хто?, іменник) на (прийменник) печі (чому?, іменник), їсть (що робить?, дієслово) смачненькі (які?, прикметник) калачі (що?, іменник). Ось (прислівник) лисичка (хто?, іменник) прибігає (що робить?, дієслово), півника (кого?, іменник) мерщій (як?, прислівник) хапає (що робить?, дієслово). Біжить (що робить?, дієслово) котик (хто?, іменник) рятувати (що робити?, дієслово), в (прийменник) лисички (кого?, іменник) півника (кого?, іменник) забрати (що зробити?, дієслово).

Перелий страву в горнятко. Будь щедрою і щирою до гостя.

Щоб подружитися зі Журавлем, Лисичці потрібно було подати страву так, щоб він зміг її поїсти. Лисичка була нещирою, бо запросила гостя, але погано його частувала.

Вправа 320 Підкреслили дієслова.

От Лисичка і кличе Журавля до себе в гості. Іде Журавель на прошений обід, а Лисичка наварила кашки з молочком, розмазала тонесенько по тарілці та й поставила перед кумом.

Визначаємо дієслова за питаннями: (що робить?) кличе, (що робить?) іде, (що зробила?) наварила, (що зробила?) розмазала, (що зробила?) поставила.

Чесність — ознака моральності, чесна поведінка чи ставлення.

2� Хлопці плакали, бо їм було соромно.

3� Синоніми (близькі за значенням слова): поласували, скуштує, з’їли.

Антоніми (протилежні за значенням слова): радієте — плачете.

1� Близькі за значенням слова: розповідати, розказувати, повідомляти.

2� Протилежні за значенням слова: трудитися — лінуватися, говорити — мовчати, опускати — піднімати.

Дієслово називає а) дію предмета.

Група слів-дієслів б) (що робить?) допомагає, дозволяє.

Вправа 325 Доповни речення дієсловами-синонімами

У нашому класі дівчатка та хлопчики дружать, приятелюють, товаришують, ладять.

Урок розвитку зв’язного мовлення на тему складання сенкана «Котики»

2� Склали сенкан про тварину-котика.

Пухнастик хоче зловити мишку.

Вправа 327, 328 Числівник

Кількість підсніжників на кожному малюнку (скільки?): один, три, чотири .

Числівники означають б) кількість предметів.

Вправа 329 Підкресли слова, які називають кількість (числівники)

Два скельця, три дужки — на ніс і на вушка.

П’ять комірчин, а одні двері.

Деревце — не полінце; шість дірочок має, весело співає.

Числівники (скільки?): два, три, п’ять, одні, шість.

Скільки в тебе вдома книжок?

Скільки книжок ти прочитав (прочитала) за останній місяць?

Вправа 331 Підкреслили слова, близькі за значенням (синоніми).

Родина , сім’я , підвал, столиця.

Р1а — РОДИНА, 7’я — СІМ’Я, пі2л — ПІДВАЛ, 100лиця — СТОЛИЦЯ

Вправа 332 Лічилка

1) Виділені числівники в алфавітному порядку: вісім, два, три, чотири .

Читаємо звукову схему: односкладове слово має один голосний звук, один твердий приголосний звук і два м’яких приголосних звуки.

чотири [— ● | — ●́ | — ●] [ч о т и р и]

Читаємо звукову схему: у слов
і три склади, другий склад наголошений, три голосних звуки, три твердих приголосних звуки.

Читаємо звукову схему: у слові два склади, перший склад наголошений, два голосних звуки, один пом’якшений приголосний звук, один м’який приголосний звук, один твердий приголосний звук.

У грі беруть участь від двадцяти до тридцяти учас­ників.

Від (скількох?) двадцяти до (скількох?) тридцяти.

Вправа 334 Підкреслили числівники

Чотири плюс вісім дорівнює дванадцять.

Три плюс двадцять п’ять дорівнює двадцять вісім .

Сорок п’ять мінус вісім дорівнює тридцять сім .

Сто мінус сімдесят дорівнює тридцять .

П’ятдесят три плюс сімнадцять дорівнює сімдесят .

Вправа 336 Підкреслили числівник з іменником

Сім разів відміряй, один раз відріж.

Одне літо краще, як сто зим .

Одна голова добре, а дві — краще.

У мами-кози було семеро козенят.

Веселилася коза та її семеро козенят.

«Вовк і семеро козенят»

Двоє мишенят дивилися на колосок.

Двоє мишенят не хотіли працювати.

Тепер у хатині було троє поросят.

У міцній хаті троє поросят не боялися вовка.

Дванадцять місяців сиділи біля багаття.

Дванадцять місяців були рідними братами.

два м’ячі́, чотири скака́лки, п’ять олівці́в, три кни́ги.

ГДЗ 3 клас Сапун українська мова та читання вправа 65 – 83 числівник

У забавлянки радісний настрій . Потрібно читати повільною інтонацією лагідним голосом, адже промовляється вона для немовляти . Забавлянка не є складною для запам’ятову­вання, коли вмієш рахувати до десяти .

Числівники (скільки?): раз, два, три, чотири, п’ять, шість, сім, вісім, дев’ять.

Числівники вказують б) на кількість.

Відповідають на питання: в) скільки?

Вправа 68 Підкреслили числівники

Мені вісім років.

Сьогодні чотири уроки.

В одному метрі сто сантиметрів.

Скільки сантиметрів в одному метрі?

В одному метрі десять дециметрів.

Скільки деци­метрів в одному метрі?

Один дециметр на дев’ять сантиметрів довший, ніж один сантиметр.

На скільки один дециметр дов­ший, ніж один сантиметр?

Два скельця, три дужки — на ніс і на вушка.

Плету хлівець на четверо овець, а на п’яту окремо.

Деревце — не полінце; шість дірочок має, весело співає.

Котиться клубок, на ньому триста голок.

Два брати через дорогу живуть, а один одного не бачать.

У кожного в домі така дивина: братів аж чотири , а шапка одна .

3� Склали загадку з числівниками.

В одній родині аж дванадцять синів.

У слові лин основа лин, нульове закінчення (змінимо лина, лином), корінь лин (спільнокореневі слова линок, линочок).

У слові щука основа щук-, закінчення –а (змінимо щуки, щукою), корінь щук- (спільнокореневі з чергуванням приголосного звуку щучий, щучка, щученя).

У слові карась основа карась, нульове закінчення (змінимо карася, карасем), корінь карась (спільнокореневі слова карасик, карасячий).

Рибалка побачив одну щуку. Десять карасів тріпотіли у відрі рибалки. Учора рибалка впіймав трьох карасів і двох линів.

Вправа 69 Забавлянка «ГОЙДА, ГОЙДА, ГОЙДАША»

Гойда, гойда, гойдаша, і кобилка, і лоша, і семеро поросят, і восьмеро овечат, та нікому пасти.

Числівники (скільки?) семеро, восьмеро.

Вправа 70, 71 Народна гра «Коти»

На мою думку, в цю гру можна грати у великому залі, у дворі . У грі може бути най­менше вісім учасників (шість «котів»-паличок, їх роздають два гравці). Така гра розвиває орієнтацію . Замість паличок можна використати будь-які предмети (вирізані фігури, карамельки, ґудзики тощо).

Вправа 72 У словосполученнях підкреслили числівники.

Два прислів’я, п’ять гравців, вісім паличок, двадцять хвилин, сорок соро́к, двісті метрів.

1) Склали речення зі словами секунда, хвилина.

Одна хвилина має шістдесят секунд.

Бережи кожну хвилину! Біжать секунди на циферблаті.

Вдвох, один, другий, два, дві, три, одного, шість, вісім.

Вправа 73 Ребуси

100лиця — столиця, р1а — родина, 3буна — трибуна, ві3на – вітрина, нами100 – намисто, пі2л — підвал, ві7 — вісім, 7я — сім’я, г1а — година.

віс ім, віт рина, г одина, н амисто, п ідвал, р одина, сі м’я, ст олиця, т рибуна.

2� З двома словами склали речення.

У будинку вісім поверхів. Настала година для відпочинку.

Вітрина з новим товаром заманювала покупців. Червоне намисто одягла калина за вікном. З підвалу тягнуло сирістю. Велика родина зібралася за святковим столом. Минулого літа наша сім’я відпочивала на морі. Київ – столиця нашої держави. Трибуну надали наступному лекторові.

У коморі миші сплять — шість, п’ять.

То один — покотив на Лебедин.

У слові дядько основа дядьк-, закінчення –о (змінимо дядька, дядьком), корінь дядь- (спільнокореневі дядя, дядьків, дядечко, дядечків), суфікс –к-.

У слові трава основа трав-, закінчення –а (змінимо трави, травою), трав- (спільнокореневі травник, трав’яний, травичка, травиця, травиченька).

Вправа 75, 76 Оповідання «Сім разів відміряй – один раз відріж» Віть Вітько

1� З цього жартівливого тек­сту можна дізнатися про походження крилатого вислову.

2� Відповідність між фразеологізмами та їх значеннями.

Усім по сім — усім порівну.

В один голос — одночасно, разом.

Ні в п’ять ні в десять — розгубитися, знітитися.

У сто очей дивитися — уважно стежити.

3� З двома фразеологізмами склали речення.

Мама поділила яблука усім по сім. Учні в один голос відгадали загадку.

Без домашнього завдання Миколка почувався ні в п’ять ні в десять. Уболівальники у сто очей дивилися на гравців.

Говорить так, наче три дні хліба не їв.

Живи просто, проживеш років зо сто.

Краще на п’ять хвилин раніше, ніж на хвилину пізніше.

Одна бджола мало меду наносить.

Оце вшив — два чоботи на одну ногу.

Це той, що одним пострілом сорок сім качок б’є.

Вправний, майстер своєї справи

1� Виписали числів­ники разом з іменниками, підкреслили числів­ники.

(Скільки?) три дні; (скільки?) сто років; (скільки?) п’ять хвилин; (скільки?) одна бджола; (скільки?) два чоботи; (скільки?) одна нога; (скільки?) один постріл; (скільки?) сорок сім качок.

П’ятдесят вісім мінус двадцять дорівнює тридцять вісім.

Сім помножити на п’ять дорівнює тридцять п’ять.

Сорок п’ять плюс п’ятдесят дорівнює дев’яносто п’ять.

Двадцять поділити на чотири дорівнює п’ять.

У році дванадцять місяців.

Скільки місяців тривають літ­ні канікули?

Літні канікули тривають три місяці.

О котрій годині ти прокидаєшся?

Я прокидаюся о восьмій годині.

Скільки слів за хвилину ти можеш прочитати?

За хвилину я можу прочитати сорок слів.

Вправа 80, 81, 82 Інструкція виготовлення закладки

Вправа 83 Підкреслили числівники.

Тема: розповідь про біатлон. Головна думка: «Тепер біатлон — спорт».

Біатлон вигадали давно. Вигадали його, мабуть, мис­ливці. Адже їм доводилося інколи переслідувати звіра де­сятки кілометрів і стріляти в нього, не сходячи з лиж.

Тепер біатлон — спорт. Лижник мусить пробігти двадцять кілометрів чотирма етапами. На кожному етапі — вог­невий рубіж з п’яти мішеней. Не поцілив — маєш одну хвилину штрафного часу. Перемагає той, хто влучно стріляє і швидко бігає по лижні.

Числівники: (скільки?) де­сятки кілометрів; (скільки?) двадцять кілометрів; (скількома?) чотирма етапами; з (зі скількох?) п’яти мішеней, (скільки?) одну хвилину.