Скільки антифризу в системі охолодження ваз 2106

ВАЗ 2103 | ВАЗ 2106, система охолодження інструкція онлайн

Система охолодження служить для охолодження нагріваються деталей двигуна і підтримки нормальної температури охолоджуючої рідини.

На автомобілях ВАЗ-2103 і ВАЗ-2106 система охолодження двигуна – рідинна, закритого типу, з примусовою циркуляцією охолоджувальної рідини, з розширювальним бачком.

Насос охолоджуючої рідини служить для забезпечення примусової циркуляції рідини в системі охолодження. Насос – відцентрового типу, приводиться в дію від шківа колінчастого вала клиновим ременем.

Вентилятор з електроприводом, має Чотирьохлопатевий крильчатку. Електровентилятор вмикається і вимикається (в залежності від температури охолоджуючої рідини) за допомогою датчика, розташованого в нижньому бачку радіатора.

Термостат прискорює прогрів двигуна і підтримує необхідний тепловий режим. Складається з корпусу і кришки, з твердим термочутливим наповнювачем, має два клапана: основний і перепускний. Початок відкривання основного клапана термостата – при температурі охолоджуючої рідини 77-86 ° C, хід основного клапана – не менше 6 мм.

Радіатор служить для охолодження рідини потоком повітря, що проходить через серцевину радіатора. Радіатор – вертикальний, трубчасто-пластинчастий, з верхнім і нижнім латунними бачками. У нижньому бачку радіатора ввернута зливна пробка, в верхньому бачку перебуває заливна горловина. У пробці заливної горловини радіатора є впускний і випускний клапани, через які радіатор з’єднаний з розширювальним бачком.

Розширювальний бачок виготовляється з пластмаси і кріпиться хомутом до правого бризковики кузова.

Насос охолоджуючої рідини

Зняття і установка

Для даної операції буде потрібно наступні інструменти: ключ 13 мм, 17 мм; викрутка.

1. Злити охолоджуючу рідину з двигуна (см. «Заміна охолоджуючої рідини»).

2. Послабити хомути і від’єднати від двигуна шланги підведення і відведення охолоджуючої рідини.

Шланг підведення охолоджуючої рідини

Шланг відводу охолоджувальної рідини

Система охолодження ВАЗ 2106: схема і несправності

В процесі їзди, будь-який двигун має властивість нагріватися. Не виняток і мотор ВАЗ 2106. При нормальній роботі всіх систем, робоча температура двигуна повинна бути не більше 85 – 90%. Дізнатися температуру можна за допомогою спеціального датчика, розташованого на щитку приладів.

Для того, щоб двигун не перегрівався, передбачається система охолодження. Вона заповнюється тосолом або антифризом, який циркулює всередині блоку циліндрів, остужівая його. Більш детально розглянути систему охолодження можна в даній статті.

призначення

Охолодження двигуна служить для того, щоб примусово відбирати температуру від нагрітих деталей. Під час робочого ходу, в циліндрі створюється температура в 700 – 800 градусів. Якщо її примусово не знизиться, то труться деталі можуть сильно розширитися, і колінчастий вал заклинить.

Крім того, що рідина циркулює всередині блоку циліндрів, вона також додатково охолоджується, потрапляючи в радіатор. Таким чином, робота двигуна може бути безперервної.

Пристрій

Перше, звідки рідина починає свій хід – радіатор. На моделях ВАЗ 2106, встановлювалися радіатори двох типів – мідні і алюмінієві. Перший – більш якісний, і при появі тріщин на його поверхні, їх запросто можна заварити. На відміну нього, будь-яка тріщина на алюмінієвій деталі – вірна її смерть.

Радіатор образно складається з трьох частин: верхній бочок, охолоджувальні стільники і нижній бік. У верхньому бачку є заливна горловина, для добавки охолоджуючої рідини. В процесі роботи, в даному бачку збирається гаряча рідина, що пройшла один цикл. Далі, вона спускається в нижній бік, через стільники, попутно охолоджуючись вентилятором. І в нижньому бачку, рідина вже повністю охолоджена, і готова до експлуатації.

Зверху і знизу, до радіатора підводяться трубки: дві широкі і одна вузька. Вузька трубка, з’єднує радіатор з розширювальним бочком, призначеним для потрапляння в нього зайвої рідини при нагріванні і розширенні. Верхня широка трубка, з’єднує деталь з термостатом, який, в свою чергу, за допомогою клапана регулює потік охолоджуючої рідини. Від термостата рідина може йти, як назад в блок циліндрів двигуна, так і в радіатор.

Для примусового циркулювання, в системі передбачається насос, який качає антифриз, створюючи тиск всередині блоку. Між циліндрами, передбачається спеціально виготовлена ​​порожнеча, куди і потра
пляє дана рідина.

несправності

Досить часто, на автомобілях ВАЗ 2106, система охолодження двигуна виходить з ладу, і вимагає ремонту. Головні елементи, які найбільш піддаються зносу – радіатор і термостат. Більш рідко, причина поломки в патрубках. Для того, щоб визначити, що несправність саме в даній системі, досить знати її характерні симптоми.

Перше, що відразу стає помітним – перегрів двигуна. При цьому, в області ніг пасажира і водія, буде відчуватися висока температура, і потоки гарячого повітря. Причиною даної несправності, може бути, як вихід з ладу термостата або радіатора, так і знос патрубків.

Різниця в тому, при появі тріщин на патрубках, візуально буде помітна витік тосола або антифризу. Він буде сочитися, або з тріщин, або в місцях з’єднань. При відкритті капота, на деталях двигуна будуть помітні місця, які значно відрізняються від основного стану, особливо своїм блиском. Такий ефект досягається за рахунок постійного впливу охолоджуючої рідини на одну і ту ж частину покриття.

Якщо ж зламаний радіатор або термостат, патьоків може і не бути, а в такому разі, антифриз просто не надходить в радіатор, а постійно циркулює в системі, не встигаючи охолоджуватися, і як наслідок – википить.

Найбільш частою причиною витоку тосола з двигуна ВАЗ 2106, є знос клапана кришки радіатора. Визначити його поломку можна не відразу. Якщо після кожної поїздки, рівень антифризу стає менше, то проведіть наступну процедуру. Відразу після прогрівання двигуна, відкрийте капот, і витягніть підсмоктування на сантиметр, щоб обороти колінчастого валу досягли 2000 – 2500 об / хв. Уважно стежте за кришкою. Якщо з-під неї, з часом, починає виступати рідина, то причина явно в ній.

ремонт

При виявленні несправності в системі охолодження двигуна, її потрібно негайно усунути. Інакше, це може згубно позначитися на роботі мотора, і зовсім привести до його заклинювання.

Якщо причина поломки в термостаті, то його, швидше за все, потрібно замінити. Або ж, якщо у вас є певний досвід в ремонті подібних деталей, ви можете придбати рем-комплект, що складається з нового поршня, прокладок ущільнювачів, і заслінок.

З радіатором все набагато складніше. При появі тріщин на його поверхні, деталь необхідно повністю демонтувати, і проводити зварювальні роботи. Але, цей метод діє тільки на мідному зразку. Якщо ж алюмінієвий радіатор прийде в непридатність, то йому допоможе тільки заміна на новий.

Найпростіше, що можна без проблем і втрат поміняти – патрубки. При їх знос, досить просто поставити нову деталь. Але, при заміні, слід обов’язково злити рідину з системи. Також, придбайте нові хомути кріплення, так як старі можуть не забезпечити належної тиску на патрубки.

Також, дуже проста деталь при заміні – кришка радіатора. Змінюється вона дуже просто, і коштує відносно не дорого. Більш серйозна поломка – коли тосол підтікає з самого блоку двигуна. Це свідчить про появу тріщин в блоці, і ремонт його буде дуже важкий.

висновок

Система охолодження ВАЗ 2106 досить проста. Вона практично не має ніяких механізмів, які можуть серйозно зноситися. Тому, велика частина ремонтних робіт, запросто проводиться своїми руками, і за невеликі гроші.