Скільки грошей приносить кавовий автомат

Свій бізнес: як заробити на кавових автоматах

Кавові апарати — найпопулярніший напрям вендингу; вони займають близько 65% всього ринку. У цій статті розберемо основні моменти бізнесу від вибору місця і до оснащення автоматів онлайн-касами.

Кавовий вен — один з найпопулярніших видів вендінгової торгівлі. Автомати з продажу гарячих напоїв працюють без продавця, а при правильно підібраному місці приносять стабільний дохід і можуть окупитися за рік роботи. Щоб організувати такий бізнес, вам буде потрібно мінімальний капітал і особистий автомобіль для обслуговування автоматів.

Але, не дивлячись на зовнішню простоту, кавовий бізнес вимагає великої уваги, особливо на початковому етапі. Щоб організувати вендінговий торгівлю, потрібно знайти площу, підібрати техніку, вирішити проблему з обслуговуванням і ремонтом, забезпечити регулярну закупівлю інгредієнтів. Для перетворення вендинга в справжній бізнес ви повинні створити мережу як мінімум з чотирьох апаратів — тоді можна розраховувати на високі доходи.

Тому, перш ніж починати активні дії по початку вендінгової торгівлі, потрібно скласти бізнес-план: проаналізувати ринок, оцінити місця розміщення, розрахувати обсяг планованих доходів і витрат.

Розглянемо докладніше, як відкрити кавовий вендінг.

Аналіз ринку

В першу чергу потрібно оцінити всі переваги і недоліки бізнесу. Це дозволить прийняти рішення про відкриття і передбачити, з якими складнощами доведеться зіткнутися. Переваги вендингу забезпечує автоматизована торгівля, яка допомагає істотно економити. А ось головний недолік пов’язаний з тим, що успіх бізнесу багато в чому визначається розташуванням. Причому в даному випадку враховується не тільки прохідність точки, але і можливість цілодобової роботи, наявність охорони. Наприклад, якщо ви розмістите апарат в торговому центрі, то вирішите проблему з вандалізмом, але точка буде працювати за графіком ТЦ. А розташування біля вокзалу ризикованіше, хоча і дозволить працювати цілодобово.

Переваги та недоліки вендінгової торгівлі кави

  • Не вимагає великих вкладень;
  • Простота обслуговування;
  • Не потрібно наймати персонал — бізнес зможе обслуговувати сам підприємець, витрачаючи на це кілька годин в тиждень;
  • Площа установки менше 1 кв. м;
  • Націнка на товар близько 300%;
  • Можна поєднувати з іншими варіантами бізнесу;
  • Можливий цілодобовий графік роботи;
  • Мінімальні витрати на рекламу;
  • Висока конкуренція;
  • Складно підібрати правильне місце для автомата;
  • Технологічний ризик: автомат може просто зламатися, що спричинить за собою великі витрати;
  • Вендінговий апарат можна зламати або зіпсувати;
  • Висока вартість доставки інгредієнтів в регіони України;

Далі потрібно досліджувати ситуацію на ринку: оцінити попит, конкуренцію і перспективи бізнесу.

Згідно зі статистикою, ринок вендингу щорічно зростає в середньому на 20%. На сьогоднішній день більше 60 тисяч апаратів по всій Україні складають ринок обсягом в 3-4 млрд. Гривень. Але ринок розвивається нерівномірно: 75% вендінгових апаратів розташовується в великих містах, а регіони як і раніше пустують. Так що в цьому бізнесі все ще можна знайти вільне місце. Російському ринку є, куди рости. Якщо в нашій країні на один апарат припадає 600 осіб, то в США цей показник дорівнює 35, а в Західній Європі — 110. Висновок: в найближчі роки вендінговий ринок буде активно рости.

Кавові апарати — найпопулярніший напрям вендингу; вони займають близько 65% всього ринку. Це пов’язано з трьома факторами: швидкість, доступність, низька ціна.

  • Формат вендинга дуже підходить для продажу кави;
  • Кава з автоматів дешевше, ніж в громадському харчуванні;
  • Кавові автомати дуже компактні, тому можуть розміститися там, де не зможе кафе;

Своєю популярністю кофематов зобов’язані не тільки розвитку такого формату торгівлі, як вендінг, а й самому кави. Щорічно в Україні зростає обсяг споживання цього напою. Якщо в 2001 році наші співвітчизники споживали 400 г кави на рік, то зараз цей показник становить вже 1,35 кг. Згідно соціальним опитуванням, більше 50% росіян обов’язково купують склянку кави по дорозі на роботу або навчання. При цьому щоденні покупки роблять 22% з опитаних, а 48% п’ють каву в стаканчиках один-два рази на тиждень.

Як зареєструвати бізнес на продажу кави

У будь-якому бізнесі першим етапом є реєстрація. Для вендинга оптимальним варіантом буде зареєструвати ВП. Для цього вам достатньо написати
заяву за встановленою формою, докласти квитанцію про сплату держмита (800 гривень). Можна оформити ІП без додаткових співробітників. В такому випадку, внески до фондів доведеться платити тільки за себе. Вид діяльності відповідно до КВЕД-2: 47.99.2 Діяльність по здійсненню торгівлі через автомати.

Через зазначений в повідомленні кількість днів ви заберете в податковій свої документи (виписку з ЕГРІП). В цей же день бажано написати заяву про перехід на обраний податкової режим. Рекомендується вибрати ЕНВД (податок розраховується виходячи з кількості торгових автоматів і коефіцієнта k2 по місту, в якому планується бізнес). Звертаємо увагу, що ЕНВД діє не у всіх регіонах, тому заздалегідь варто уточнити — чи доступний цей вид оподаткування в вашому регіоні.

Вибір системи оподаткування залежить також від розташування торгових автоматів: фіксовану ставку варто вибрати, якщо автомати розміщені в місцях високого попиту (ТРЦ, вокзали). Якщо ж торгова точка має яскраво виражену сезонність попиту або середній рівень пішохідного трафіку, то краще вибрати спосіб оподаткування, залежить від прибутку (ССО 6%). Попередньо прорахуйте обидва варіанти, щоб визначити відповідний. Після цього ви можете відкрити розрахунковий рахунок (його щомісячне обслуговування обійдеться приблизно в 2500 гривень).

Багатьох початківців вендерів хвилює питання — чи потрібно отримувати якісь дозволи, ліцензії від контролюючих органів? До вендингу Росспоживнагляд відноситься досить лояльно. Тому немає необхідності повідомляти територіальні органи Укрпотребнадзора про початок підприємницької діяльності. Тим не менш, ви повинні враховувати, що Росспоживнагляд має право проводити планові та позапланові перевірки вашої організації. Щоб уникнути претензій з боку контролюючих органів, кожної вендінгової компанії потрібно мати:

  • Медичну книжку для співробітника, який буде обслуговувати вендінговий апарат;
  • Сертифікати на автомати (надає виробник або продавець) та сертифікати на товари, інгредієнти (надає постачальник);
  • Договір оренди місця під торговий автомат;
  • Програму виробничого контролю та щомісячні звіти про виконання програми;
  • Наказ про відповідальних осіб за дотримання вимог санітарних норм і правил, і виконання вищеназваної програми;

Як вибрати місце для кавового апарата

Вибір відповідного місця для вендінгової торгівлі — один з найбільш важливих і складних етапів відкриття. Саме від вдалого розташування залежить обсяг продажів. Щоб знайти таке місце, підприємець повинен ретельно проаналізувати всі потенційні точки для установки автомата. Майте на увазі, що більшість «рибних місць» у великих містах будуть зайняті — ТРЦ, вокзали і т. д. Вигода такого розташування очевидна, але аналіз різних місць допоможе знайти не менш вдалі варіанти. Якщо ж вам не вдасться зайняти «рибне» місце, то зробіть ставку на якість продукції: запропонуйте незвичайні сорти кави, оригінальну рецептуру, різноманітність асортименту.

При підборі майданчика для автомата враховуйте наступні вимоги:

  • Близькість до громадських місць з високим пішохідним трафіком: торговельні та офісні центри, вокзали, станції техобслуговування, ВНЗ і т. д;
  • Наявність розетки;
  • Необхідна площа 1 кв. м;

Середня вартість оренди такої точки становить 3-4 тис. гривень. Деякі торгові центри можуть призначити більш високу плату — від 6 тис. І вище. До речі, знайти місце для кавових автоматів реально і серед державних установ. На сайті Ростендер (rostender. info) публікуються тендери на розміщення кавових апаратів.

На першу зустріч з господарем майданчика досвідчені оператори радять принести зображення кавового апарата в цьому інтер’єрі, попередньо сфотографувавши місце. Це наочно покаже, що апарат дійсно займає невелику площу і органічно вписується в оточення. Інші корисні поради по переговорам з орендодавцями з приводу установки торгових апаратів можна прочитати тут.

У договорі оренди бажано прописати всі умови співпраці: розмір орендної плати, гарантії, обов’язки сторін, ступінь відповідальності, оплату інших витрат. Обговоріть можливість включення витрат за енергоспоживання в орендну плату (вони складуть в середньому 1 тис. гривень на місяць).

Як вибрати автомат для кави

Кавові апарати розрізняються по країні-виробнику, використовуваній сировині і продуктивності. Експерти радять вивчити пропозицію за допомогою інтернету і московських професійних виставок, наприклад «Вендінг-Експо».

Більшість вендерів радять купувати європейські кавові апарати. Німецькі, італійські та іспанські кофематов потребують ремонту рідше, ніж китайські або корейські. З естетичної точки зору «європейці» привабливіше: ергономічні, краще вписуються в сучасний інтер’єр. Але вартість європейських автоматів досить висока в порівнянні з тими ж корейськими чи китайськими аналогами. Так, новий апарат, що працює на сублімованому кави, Jofemar Coffeemar (Іспанія) обходиться в 230 тис. грн., А його корейський аналог SMC — в 130 тис. грн.

Можна заощадити і купити неновий європейський кофематов. За санітарними нормами, максимальні терміни експлуатації апарату в Європі — сім років, хоча на ділі він ще цілком працездатний. Техніку продають в країни «без вікового цензу». Так можна придбати кофематов зі знижкою в 70%.

При виборі кавового автомата слід чітко розуміти модель свого бізнесу. Ринок вендінгового обладнання пропонує безліч варіантів автоматів з різними функціями. Є автомати, які можуть готувати максимум 8 напоїв, а є більш просунуті версії на 12-15 напоїв. Автомати розрізняються і по використовуваній сировині: одні працюють на розчинній каві, інші — на капсулах, а треті оснащені кавомолки та дозволяють використовувати кавові зерна. Також є комбіновані автомати, поєднують функції кавового і снекового. Звичайно, вартість обладнання суттєво різниться в залежності від продуктивності, функцій і виду сировини, що використовується.

Важливий момент! При виборі апарату потрібно враховувати вимоги законодавства. З 2013 року затверджено ГОСТ Р 51303-2013, який зобов’язує власників вендінгових апаратів встановити касове обладнання. А з 2018 року торгові автомати повинні бути оснащені онлайн-касами і відправляти чеки в податкову. Тому не рекомендується купувати б/в обладнання, яке не можна адаптувати під сучасні вимоги. На стадії вибору автомата перевірте, можна доопрацювати термінал. Потім потрібно купити онлайн-касу і підключити ККТ до апарату. Касу потрібно зареєструвати в податковій і підписати договір з ОФД, щоб передавати йому все чеки.

Як підключити онлайн-касу до апарату? Зі зміною в законодавстві спростилася робота з чеками — тепер їх друкувати необов’язково. Досить підключити до терміналу автоматичний пристрій, який формує і відправляє електронні чеки по смс або на електронну пошту. Автоматичні онлайн-каси приєднуються до автоматів, які випускалися в 2003 році — і все-таки є такі термінали і апарати, до яких не вийде підключити ККМ. Враховуйте це при виборі кофематов.

У скільки обійдеться онлайн-каса

  • Фіскальний накопичувач — 6-15 тис. гривень. Тим, хто працює на ССО або ЕНВД доведеться міняти його раз на 3 роки;
  • Послуги ОФД — 3 тис. гривень на рік;
  • Автоматичний пристрій для розрахунків (онлайн-каса) — 4-13 тис. гривень;
  • SIM-карта з 3G (для відправки електронних чеків) — 100 р. в місяць;
  • Принтер для друку чеків (необов’язково) — 10 тис. гривень;

Яке обладнання підійде для терміналів і автоматів? Моделі касових апаратів занесені до реєстру ФНС. Для вендинга підійдуть пристрої, назви яких закінчуються на «ФА».

Таким чином, виберіть обладнання, яке підходить вам по бюджету і всім вимогам. Навіть у такій вузьконаправленої ніші є варіанти для концепції. Ви можете продавати розчинну каву економ-класу або напій, зварений на основі свежемолотого кави. Відповідно, ціни і цільова аудиторія будуть різні.

Визначившись з місцем і устаткуванням, необхідно встановити кавові автомати. Роботи по установці займають небагато часу і проводяться компанією, яка продала вам обладнання.

Які інгредієнти потрібні для кавового автомата

Асортимент кави формують, виходячи з місця установки і цільової аудиторії. Наприклад, в офісних і торгових центрах споживачі орієнтовані на більш високу якість, тому там краще поставити апарати з свіжомеленою кави. А ось в вузах доцільніше розміщувати кофематов з розчинними напоями. І справа не тільки в тому, що розчинна кава дешевше. Він швидше готується, а для студентів важливо встигнути купити кави за короткий перерву. Це вигідно і вам. Посудіть самі: розчинна кава готується 20 секунд, а з свіжомелених зерен — 50 секунд. Тоді за 10-хвилинну перерву автомат з розчинною кавою зможе «продати» 30 стаканчиків, а другий — тільки 12 стаканчиків. Цей приклад наочно показує, що необхідно заздалегідь планувати ключові параметри бізнесу.

Тепер перейдемо безпосередньо до закупівлі сировини.

Основні витратні матеріали для кавових апаратів — кава (зерновий або розчинн
ий), цукор, вершки, шоколад. Все це можна закуповувати в одного постачальника. Досвідчені вендер радять купувати інгредієнти у європейських марок: датської фірми Eurogran, голландської ICS, італійської Ristoria або вітчизняні «Золоті Куполи», «Андрій і Ко»). Середній кофематов щомісяця споживає 20 кг «сукупного інгредієнта» вартістю близько 400 грн. за кг, тобто 8000 гривень.

Крім цього, потрібно закупити бутильовану воду. В місяць одному агрегату потрібно близько 300 л води (витрати — 2000 гривень). Звертаємо увагу, що вода для кофематов повинна бути однієї фірми. При зміні рівня жорсткості води автомат може дати збій.

Також потрібні стаканчики: обсяг 165 мл, пачки по 100 шт, ціна — 170 гривень. Размешівателі: 100 шт за 40 гривень. Середній обсяг продажів кави становить 60 стаканчиків в день. Відповідно, в місяць доведеться закупити 18 пачок стаканчиків і пластикових размешівателей. Разом витрати на витратні матеріали складуть близько 2500 гривень. Додайте до цього витрати на цукор, молоко та інше — ще 2500 гривень. Таким чином, щомісячні витрати на сировину складуть 15000 гривень.

Звертаємо увагу, що вся харчова продукція повинна бути сертифікована. Сертифікати надає постачальник.

Як порахувати собівартість

Перш ніж призначати ціну за каву, потрібно розрахувати собівартість. Собівартість стаканчика об’ємом 0,2 л складається з наступного:

  • Кави, 12 г — 5 грн;
  • Молоко, 60 мл — 5 грн;
  • Вода, 120 мл — 1,5 грн;
  • Цукор — 1 грн;
  • Стакан і размешіватель — 2 грн;

Разом, собівартість 1 стаканчика кави (обсяг 0,2 л) становить 14,5 гривень. Відпускна ціна становить 40-60 гривень стаканчик. Тобто, націнка на каву буде дорівнює 200-300%.

Як рекламувати кавовий вендінг

Ви повинні чітко розуміти, хто ваша цільова аудиторія. Це залежить від того, де розташовані торговельні автомати:

  • ВНЗ — студенти, молоді люди у віці 18-25 років;
  • Вокзали — чоловіки і жінки з низьким і середнім доходом;
  • Торгові центри — сім’ї з середнім рівнем доходу;
  • Бізнес-центри — офісні співробітники;

Орієнтуючись на цільову аудиторію, ви зможете встановити ціни і сформувати торгова пропозиція. Розуміння того, хто твій споживач, — не відноситься до маркетингових інструментів, але багато в чому визначає рівень продажів. Якщо ваша пропозиція буде відповідати інтересам і потребам аудиторії, то торгівля піде успішно. В іншому випадку навіть найкраща пропозиція не оцінять.

Основний спосіб прорекламувати кофематов — це розташувати його в правильному місці. Вибирати торгові точки потрібно за результатами геомаркетингового дослідження. Пішохідний трафік повинен бути не менше 1,5 тисячі осіб на годину протягом світлового дня. Зверніть увагу, що пішохідний трафік — не найважливіша характеристика для торгової точки. Повз кофематов може проходити 2 тисячі осіб на годину, з яких кави куплять тільки 10 чоловік (бо серед них не буде вашої цільової аудиторії). А кофематов, встановлений в офісі з 50 співробітниками, заробить більше, тому що всі 50 співробітників куплять кави.

В цілому, потрібно визнати: маркетинг для вендінгових автоматів вельми специфічний, і кожен рекламний інструмент потрібно адаптувати під конкретні умови.

Наприклад, для вендингу ефективна зовнішня реклама, націлена на те, щоб візуально виділити торгову точку. Для цього використовуються: штендери, розтяжки, вивіски, аромамаркетинг, тобто залучення покупців запахом. Аромат кави сам по собі стимулює продажі, тому що пробуджує апетит. Практика показує, що 80% несвідомо орієнтуються на запах. Від самого кавового апарату навряд чи буде пахнути кави, тому доведеться використовувати спеціальний ароматизатор на основі гелевих картриджів. Для цього на зовнішній стінці автомата встановлюється аромапрібор. Аромат чути в радіусі 1-5 метрів і може залучити людей, які не звернули увагу на сам кофематов. Такий прийом здатний збільшити продажі на 15%.

Інший спосіб залучення уваги — брендування свого автомата. Це робиться не тільки для того, щоб зачепити погляд перехожого яскравою вивіскою, а й щоб підвищити впізнаваність кофематов. Для брендування досить замовити в друкарні плівку-наклейку або розмалювати поверхню графіті. Але враховуйте, що в такому випадку ви позбавляєте себе можливості здавати в оренду рекламну поверхню.

Таким чином, витрати на рекламу вендінгового автомата будуть мінімальні, якщо ви правильно оціните цільову аудиторію і розташування.

Як обслуговувати вендінговий апарат

В обслуговуванні кофематов немає нічого складного.
З цим впорається будь-яка людина — навіть той, хто поєднує вендінговий бізнес з іншою діяльністю. У тиждень ви будете витрачати всього пару годин на обслуговування. Воно полягає в зміні інгредієнтів і посуду, а також у виїмці грошей. Перевіряти автомат рекомендується 3 рази на тиждень. У разі заповнення купюроприймача автомат просто перестане приймати гроші. З обслуговуванням 1-4 автоматів підприємець цілком може впоратися самостійно. При розширенні мережі торгових автоматів краще найняти помічника, який буде займатися обслуговуванням техніки.

Скільки можна заробити на кавовому вендинге

Середній оборот кофематов — 30-50 тис. грн. в місяць. Тобто в день ви повинні продавати 40 стаканчиків. А це цілком реально. Звичайно, такий обсяг продажів з’явиться не з першого дня установки, але такі точки швидко набирають обертів; допомагає вигідне місце і спонтанні покупки.

Додатковим джерелом доходу може бути розміщення реклами на стаканчиках і панелях кофематов. Вартість реклами на бічній стороні автомата становить близько 4000 гривень на місяць, а на передній панелі — 750 гривень на місяць. Якщо здати рекламну площу в оренду на півроку, то можна заробити майже 30 тис. гривень додатково.

Скільки коштує відкрити кавовий вендінг

Досвідчені вендер радять встановлювати відразу кілька кофематов в різних місцях. Так ви зможете порівняти, яка майданчик працює ефективніше. Новачкові слід встановити як мінімум 2 кофематов, а потім орієнтуватися на створення цілої мережі з декількома точками по місту. Таким чином, тільки на кофематов вам доведеться затратити близько 300 тис. гривень. На обладнання піде майже 90% вашого бюджету. Решту суми доведеться витратити на оформлення дозвільної документації, оплату оренди за перший місяць і закупівлю сировини. У таблиці наведено приблизні витрати на кожну статтю.

  • Первинні вкладення — 350 тис. гривень;
  • Виручка з 2 автоматів — 80 тис. гривень на місяць;
  • Собівартість продажів — 30 тис. гривень на місяць;
  • Податок ЕНВД — 2 тис. гривень на місяць;
  • Інші витрати — 18 тис. гривень;
  • Чистий прибуток з 2 автоматів — 30 тис. гривень на місяць;
  • Термін окупності — 12 місяців;

Як показує практика, середній термін окупності ідентичних проектів становить 1-1,5 року. На цей показник і варто орієнтуватися. А якщо вам вдасться укласти договір оренди рекламної площі на ваших кофематов, то зможете швидше окупити вкладення.

Підводні камені кавового вендинга

Вендінг є специфічним бізнесом, а ось проблеми у нього цілком звичайні: конкуренція, сезонність, технічні поломки. Розглянемо кожен ризик докладніше, щоб знати, як з цим боротися.

  • Високий рівень конкуренції на ринку. На першому етапі ретельно вибирайте місце, враховуючи не тільки його привабливість, але і наявність конкурентів поблизу. Будьте новатором в будь-якому напрямку: використовуйте рекламу, до якої не додумалися конкуренти; запропонуйте те, чого немає в інших;
  • Сезонність. Кава — сезонний напій. Популярний в холодну пору року і зовсім неактуальний влітку. Тому для підтримки попиту ви можете ввести в асортимент холодні напої (освіжаючий чай або молочний коктейль). Звичайно, враховуйте можливості вашого обладнання. Тому що не кожен автомат має такі функції;
  • Вандалізм. Не завжди майданчик, де встановлений кофематов, забезпечена охороною. Тому існує ризик вандалізму. Щоб уникнути цієї проблеми, намагайтеся розташовувати автомати в охоронюваних приміщеннях, забезпечувати кофематов міцними замками і засобами захисту. Також рекомендується прописати в договорі з орендодавцем його матеріальну відповідальність за псування майна;
  • Технічні поломки, простої обладнання. Так як бізнес повністю зав’язаний на техніці, потрібно ретельно стежити за тим, щоб вона працювала справно. Для цього регулярно контролюйте стан обладнання, забезпечте технічне обслуговування апаратів і купуйте їх у якісних, перевірених виробників;

Передбачивши ці «підводні камені», ви зможете уникнути зайвих витрат, а значить, більше заробити.

Як почати бізнес на кавових апаратах

Кавові апарати – найпотрібніші з усіх вендингових машин. І це не дивно з огляду на те, що кава і чай відносяться до категорії найбільш популярних напоїв у світі. Попит на них набагато стабільніший, ніж на інші товари або послуги, причому практично не залежить від сезону або дня тижня. Саме кавові автомати найкраще підходять для старту вендингового бізнесу, оскільки прогоріти на них
практично нереально.

Однак початок будь-якої справи викликає певні страхи та побоювання. Як правильно вибрати кавовий автомат? Чи зупинитися на новій або ж на б/в моделі? Як розрахувати витрати й доходи, прибутковість і окупність? Які документи потрібні на старті?

Правильний вибір кавового автомата, б/в або нового

Головне правило вибору кавового автомата – спочатку потрібно визначити місце торгівлі. Від нього буде залежати і потрібний вам функціонал, і рік випуску моделі, і асортимент напоїв. Наприклад, у великому торговому центрі зі своєю охороною і величезним потоком людей може бути доречний новий кавовий автомат із максимально різноманітним меню. І навпаки, у точці з високим ризиком вандалізму (на вулиці або в студентському гуртожитку) краще поставити б/в модель кавового апарата зі скромним функціоналом і лише основними напоями. А в ресторані готелю може бути досить і настільної кавомашини.

Щоб зрозуміти, як вибрати кавовий автомат правильно, варто звернути увагу на такі параметри моделей:

  • Асортимент. Самий мінімум – це 5 напоїв: американо, еспресо, капучіно, лате, гарячий шоколад. Як правило, вендори вважають, що повинні бути представлені також 1-2 види чаю, а по можливості, ще й сік. В умовах зростаючої конкуренції є сенс придбати новітні моделі кавових апаратів, у яких у меню присутні не менше 20 позицій. У них можна налаштувати навіть приготування капучіно й шоколаду з різними смаками, наприклад ванільний або горіховий. Також доцільно включити кілька видів чаю. Якщо ви не зможете налаштувати автомат по інструкції, вам охоче допоможуть фахівці компанії Easyvending.
  • Функціональність. Чим більше в кавовому апараті автоматизованих функцій, тим легше його обслуговувати (проте ціна буде вищою). Так, можна запрограмувати рівень води і її температуру, регулювання кількості цукру, скасування подачі стаканчика і т. ін. Це лише основні функції, а ось додаткові: самодіагностика, самоочищення, захист від короткого замикання, система енергозбереження.
  • Кількість бойлерів, міксерів, максимальне число стаканчиків, які можна завантажити. Підбирати відповідний варіант можна відповідно до місця встановлення кавового автомата.
  • Система автономної подачі води й підключення до водопроводу. Зазвичай бажана наявність обох з них. Якщо в механізмі присутні каністра, насос і шланг, це дозволить готувати напої на основі очищеної бутильованої води. Як відомо, від її якості смак кави залежить дуже сильно.
  • Система захисту. За металевий термобокс потрібно платити окремо. Він доречний при встановленні автомата на вулиці або в іншому небезпечному місці на кшталт підземного переходу. Однак можна піти іншим шляхом і придбати кавовий автомат з матеріалів високої міцності.
  • Платіжна система. Часто в механізмі торгових апаратів немає купюро- і монетоприймачів. Вони купуються додатково в залежності від потреб ваших клієнтів. Час диктує свої умови, і можливість розплатитися карткою може стати важливою конкурентною перевагою.
  • Додаткове оснащення: модулі GSM-моніторингу, модеми онлайн-моніторингу, світлодіодне підсвічування й екран для трансляції рекламних роликів.

Як показує практика, бувають ситуації, коли новий і функціональний апарат коштує занадто дорого для початківця-вендора, який не вкладається у відведений бюджет. У такому разі компромісним рішенням можуть бути вибір б/в моделі або оренда. Що варто врахувати:

  • Найкраще купувати тільки ті автомати для кави, які пройшли передпродажну підготовку. У такому випадку продавець повинен бути готовий надати якісь гарантії. Наприклад, наша компанія дає 6-місячну гарантію на будь-який б/в кавомат.
  • Хоча ресурс може бути вичерпаний всього на 10-20 %, ціна значно нижча, приблизно на 40-50 %.
  • Б/в моделі – відмінний варіант для тих, хто тільки входить у бізнес і бажає спробувати в ньому свої сили.

Таким чином, кавові апарати як бізнес починаються з їх правильного вибору.

Витрати, доходи та окупність

Витрати в будь-якому бізнесі діляться на одноразові й постійні. До першої категорії в нашому випадку відноситься тільки покупка кавового автомата. Для прикладу ми візьмемо модель вартістю 2500 тисячі доларів. Це не самий мінімум і не максимум, а радше середній показник.

Далі порахуємо приблизні поточні витрати в місяць. Будемо орієнтуватися на 1 апарат.

Інгредієнти та витратні матеріали (кава, чай, гарячий шоколад, цукор, стаканчики, мішалки тощо)

Амортизація, закупівля бутильованої води (при необхідності)

Податки (для ФОП 2 категорії)

У цю приблизну “відомість” ми не включили оплату найманих працівників. У якості таких можуть бути бухгалтер і майстер з ремонту. Перший час на них бажано заощадити.

Чистий дохід складається з різниці між встановленою вартістю за напій і ціни інгредієнтів та витратних матеріалів. Проте оскільки витрати на поповнення запасів ми включили в таблицю вище, можемо підрахувати виручку при обороті 50 стаканчиків на день. Припустимо, середня ціна порції напою становить 0,5 $ (на практиці – 10-15 грн). Це означає виручку 25 у. о. в день, 750 на місяць і 9125 на рік.

Розрахунки прибутку і ризиків

Тепер подивимося, що у нас вийшло в результаті. Різниця між виручкою і витратами за перший рік становить 3485 $. Однак 2500 у. о. ми витратили на закупівлю торгового апарату. Таким чином, схоже, що він окупається до кінця 10-го місяця. А це означає, що далі ми виходимо на чистий прибуток.

Однак не забувайте включити у свої розрахунки можливі ризики. Що, якщо кавовий автомат зламається? Або якщо вандали зіпсують його зовнішній вигляд? Цілком імовірно, вам буде потрібен фахівець з обслуговування такої техніки, а відповідно, і оплата його послуг. І ще: чи є ймовірність, що в якісь дні оборот буде меншим? У такому випадку будуть незаплановані витрати, обсяг яких важко передбачити. Саме тому досвідчені вендори радять орієнтуватися на окупність у районі 1-1,5 років. Проте в цілому видно, що прибутковість такого бізнесу досить висока.

План, документи, дозволи

Детальний план – одна з головних передумов успіху. Саме про нього в першу чергу слід подбати тим, хто думає, як почати свою справу на кавових автоматах в Україні. Коли ми приймаємо рішення, воно в кінцевому підсумку обов’язково вплине на результат. А це означає, що саме від планування залежить успіх.

У бізнес-план обов’язково повинні входити аналіз ринку, оцінка місць розміщення торгового апарату, розрахунки витрат і доходів, причому якомога більш точні. Вище ви побачили приклад того, як це можна зробити, проте кожна ситуація індивідуальна.

Щоб почати бізнес з нуля, потрібно в першу чергу реєстрація ПП (або ФОП – це те ж саме). Потрібно буде вказати КВЕД на таку діяльність для України – 47.99. Крім того, українське законодавство вимагає отримати дозвіл на розміщення кавового вендингового автомата. Коли ви ставите його у своєму ж магазині, потрібно лише один дозвіл, а якщо в будинку, де торгують непродовольчими товарами – ще й додаткову угоду. Якщо ви розміщуєте відразу кілька торгових апаратів у різних місцях, пакет дозволів потрібно підготувати для кожного з них.

Торговий автомат вважається малою архітектурною формою, тому для їх встановлення на певній ділянці землі потрібно отримати підтвердження, що вона в цьому випадку не заборонена. Для цього слід подати запит до органу містобудування та дочекатися відповіді. Далі вам потрібні:

  • сертифікати на автомати й інгредієнти, які будуть у них використовуватися (надаються виробником, продавцем або постачальником);
  • договір оренди місця;
  • дозвіл від СЕС та пожежної служби.

Таким чином ви зробите перші кроки в захоплюючому бізнесі, який вже через 12-18 місяців буде приносити стабільний чистий дохід. Ми сподіваємося, що ваш старт буде легким і успішним. Якщо ж вам щось не до кінця зрозуміло, виникли якісь запитання або сумніви, ви завжди можете звернутися по допомогу до консультанта компанії Easyvending. Багато вендорів починали свою діяльність з нами й отримували підтримку на кожному етапі роботи.